АВЕРС-ФІЛЬМ
РЕАЛЬНЕ УКРАЇНСЬКЕ ВЕСІЛЛЯ

Форма входу

Головна » 2009 » Серпень » 27 » Софт монтажера. Adobe Premiere для початківців.
9:39 PM
Софт монтажера. Adobe Premiere для початківців.
 
"Adobe Premiere для початківців"
Основа 1: Експорт, імпорт та інші початкові відомості
Отже, ми починаємо. У всьому моєму оповіданні буде використовуватися Adobe Premiere 6.0 офіційний англійська реліз. Втім, російські версії не повинні принципово відрізнятися від нього. Короткий відступ про відео форматах: наших форматів два - MPEG і DivX, причому DivX набагато більше наш. Навряд чи ви зможете зробити AMV з текстів в якому-небудь "ненаших" форматі. На мій скромний погляд, легше знайти аніме в DivX, ніж переконвертувати його з якогось лівого формату. І це не кажучи про якість, яка після конвертації зазвичай просто огидно. Ну добре, повертаємося до наших баранів і запускаємо Premiere. Після тривалої завантаження з'явиться вікно вибору параметрів проекту Load Project Settings - насправді там немає нічого цікавого і на перший раз можна встановити Multimedia Video for Windows. Далі в меню Window / Workspace виберіть A / B Editing. В принципі, про це самому Workspace вас повинні були запитати при першому запуску Premiere, але повторення - мати. І ось тепер, коли ми стандартизували вид робочого столу в Premiere, можна приступати до дослідів. На перших порах нам знадобиться який-небудь невеликий відеофрагмент в. MPG. Щоб додати відео до списку асоційованих з даним проектом виберіть його у віконці File / Import / File ... Тепер цей фрагмент має з'явитися у віконці Project, за замовчуванням лівому верхньому. Можна приступати до редагування, але у нас зараз мова не про нього. Дозволю собі ліричний відступ: зараз ми імпортуємо відео в MPEG, а, як відомо, у наш час практично всі цифрове аніме кодується в DivX. Так от, поширена думка, що Premiere не працює з DivX. ^ _ ^ Насправді він працює, але ... не зовсім коректно. У мене склалося враження, що Premiere впадає в шок не від DivX, а від комбінації відео в DivX + аудіо в MP3. Так от, якщо вам не потрібні звуки з аніме, просто відріжте їх від відео за допомогою, наприклад, VirtualDub і спокійно працюйте з відео. Якщо ж вам потрібні звуки, спробуйте переконвертувати аудіо в PCM, тобто незжатий формат. Зазвичай після цього Premiere спокійно перетравлює будь-яке відео в DivX. Але зараз це все неважливо, тому що ми будемо тренуватися на MPEG. До речі, зверніть увагу, що крім відео можна також імпортувати аудіо і статичні малюнки. Навіщо воно потрібно, я розповім потім, а поки подивіться вниз робочого вікна. Там знаходиться така чудова річ як Timeline. Якщо ви ще не встигли нічого зіпсувати, вона розташовується окремим вікном зліва внизу. По суті справи, Timeline - головне вікно для представлення незакінченого відео. Саме там буде відбуватися склейка, додавання ефектів і створення переходів. Але це все потім, а поки перетягніть мишкою наш піддослідний кліп в Timeline (хапати за іконку поруч з назвою). Поперек Timeline повинні з'явитися два великі зелені смужки, що представляють аудіо і відео нашого MPEG. Вгорі Timeline, як, мабуть, усі вже здогадалися, відкладено час в кліпі. Масштаб змінюється кнопочкою в лівому нижньому куті віконця Timeline. Поки що не будемо чіпати ні аудіо, ні відео, а подивимося на жовту смужку вгорі Timeline. Це - ваша робоча область (Work Area), і за замовчуванням вона розтягується на весь кліп. Розміри робочої області змінюються за допомогою простого перетягування мишкою трикутничків, її обмежують. Для тренування виберіть робочою областю невеликий шматочок відео завдовжки п'ять - десять секунд. А тепер переходимо власне до експорту і натискаємо File / Export Timeline / Movie ... Тут вам пропонується зберегти результат, але найцікавіше ховається за кнопочкою Settings ... Натискаємо і бачимо ще одне віконце. У File Type навряд чи варто ставити що-небудь крім Microsoft AVI, а ось на Range варто звернути увагу. При виставленні там Entire Project ви отримаєте весь кліп цілком, а при Work Area - тільки робочу область. Оскільки експорт - це ДУЖЕ довгий процес, при створенні кліпу доцільно експортувати робочі області. Поки що для тренування поставте Work Area. Тепер переходимо до ще однієї кнопочки - написи General зліва вгорі. Міняємо, по порядку, на Video. Пам'ятайте, що при чорнових експорту вказані тут параметри несуттєві, а при фінальному варто зберігати результат ТОЧНО з тими ж параметрами, що і у вихідні коди (до речі, їх можна подивитися, натиснувши на исходники у віконці Project правою кнопкою і вибравши Properties), але в форматі нестисненого avi (Compressor: None) і потім обробити NanDub. Для проміжних експортів поки що виберемо Compressor: DivX MPEG-4 (low-motion). Інші параметри варто також підігнати до исходники для зменшення часу експорту, але зараз це не принципово. У графі Pixel Aspect Ratio залиште Square Pixels (1.0). Повертаємося до кнопочки в лівому верхньому кутку і міняємо на Audio. Як і у випадку з відео, параметри варто підігнати під исходник, чорнові експорт робити в Compressor: Microsoft ADPCM, фінальний Uncompressed, і стиснути в NanDub в MP3. Все, інші кнопочки нас поки що не цікавлять, можете дурнем з настройками і експортувати шматочки піддослідного кліпу, скільки хочете.
Основа 2: Просто і зі смаком - склеювання
Тут ми будемо вчитися нарізати відео на шматки. Пам'ятайте, що таким простим і неізящним методом можна створювати прекрасні кліпи, так що не варто прагнути пхати в кліп як можна більше ефектів - воно зазвичай до добра не доводить. Тим, хто гордо пропустив Основу 1, повідомлю, що було б дуже добре, якщо б ви вміли експортувати та імпортувати відеофайли, а робочий стіл Premiere мав вигляд A / B Editing. Тепер я буду вживати фрази типу "імпортуйте відео" або "експортуйте і подивіться, що вийшло" без будь-яких коментарів, вважаючи, що це вже відомо читачеві. Розпочнемо, власне, до вивчення склеювання. У нас вже є проект з піддослідним Mpeg-відео. Крім того, це відео має лежати в Timeline. Власне, воно нам зараз не потрібно, тому що виберіть його в Timeline простим кліком і зітріть (клавіша Delete). Тепер відкрийте наше піддослідні відео, двічі клацнувши на ньому у віконці Project (як і минулого разу, кликати на іконку ліворуч від імені файлу). Відкрилося віконце Clip, дуже схоже на стандартний MS Media Player. Навіть кнопки управління внизу ті ж, крім, хіба, Frame Back і Frame Forward (ліворуч), що означають відповідно На кадр назад і На кадр вперед. Ці кнопки призначені для навігації у відео, а для нарізки нам потрібні інші кнопочки, у правому нижньому кутку відкрився віконця. Зараз інтерес для нас представляють другий і третій зліва кнопочки, на вигляд схожі на дужки. Взагалі-то вони називаються Mark In і Mark Out, ну да ладно. Вони використовуються для вибору потрібного фрагмента у відео. Поки уявіть, який шматочок піддослідного кліпу буде починати нашу тестову нарізку, і за допомогою кнопок навігації та ... як би це по-русски .. смуги пошуку (Seek Bar) переміститеся у віконці Clip на початок потрібного фрагмента. Тиснемо на що відкриває дужку aka Mark In, переміщаємося в кінець фрагмента і тиснемо на заслони дужку aka Mark Out. Зверніть увагу, що тепер на смузі пошуку ваш фрагмент виділений зеленим і обмежений цими самими скобочкамі. Далі клікайте на відео у віконці Clip і перетягуйте його в Timeline. Перш ніж покласти його туди, зверніть увагу, що під курсором з'явилася тінь, що показує місце, куди буде покладено відео, коли ви відпустіть кнопку. Поки наш проект почтіпуст, це несуттєво. Отже, тепер шматочок вашого відео знаходиться десь у Timeline. Коли ви перетягували його, то, можливо, помітили, що відеофрагмент можна було покласти на будь-яку з доріжок Video 2, Video 1A або Video 1B. Поки ми не працюємо з ефектами, це не суттєво. Зазначу лише, що пріоритет доріжок зменшується зверху вниз, тобто якщо відеофрагменти є одночасно і на Video 2, і на Video 1x, то буде експортуватися Video 2 як якби на інших доріжках нічого не було. А тепер зверніть увагу, що, підвівши курсор до краю зеленого прямокутнички, що позначає ваш відеофрагмент, ви можете змінювати його розмір прямо в Timeline. Також допустимо ці самі фрагменти перетягувати. І ще: фрагменти можна нарізати на шматки, для цього використовується Razor Tool, розташований праворуч у верхньому ряду інструментів зліва вгорі Timeline. Ось, мабуть, і все, що потрібно знати для створення відмінною нарізки відео. Я настійно рекомендую вам ще трохи порізати наш піддослідний кліп і подивитися, як воно працює. До речі, я ще жодного разу не говорив про те, що для перегляду результату кліп не обов'язково експортувати. Для експорту і перегляду в реальному часі служить праве верхнє віконце Monitor. Воно практично не відрізняється від вже відомого нам віконця Clip, хіба що на нашу ще-не-створеному відео можна переміщатися не тільки за його допомогою, але і використовуючи смугу пошуку прямо в Timeline (між Video 2 і смугою вибору робочої області). І ще: трохи попрацювавши в Timeline зі шматочками відео, ви побачите, що закон всесвітнього тяжіння працює і тут, і якщо два фрагменти піднести близько один до одного, то вони притягуються. Це добре на перших порах, поки ви працюєте з відео на макроскопічному рівні, не вдаючись у деталі. Але при завершенні кліпу, коли доведеться підганяти сцени буквально з кадрів, це буде дуже здорово дратувати. Так от, цей закон відключається кнопочкою Toggle Snap to Edges, другий зліва у ряду кнопочок зліва внизу Timeline.
Основа 3: Складно і зі смаком - переходи
Незважаючи на назву, тут, як завжди, нічого складного немає. Для початку дозволю собі ввести таке поняття, як потік відео. Під ним я буду мати на увазі фрагмент відео, але коли він цікавить нас не як фрагмент, а саме як відео в процесі відтворення. Отже, що таке переходи. Припустимо, у нас є два потоки відео, і нам як-то потрібно склеїти їх в один, так, щоб на початку результуючого потоку був тільки перший потік, а в кінці - другий. Іншими словами, це відео починається з чистого першого потоку, який потім якось переходить у другу і зникає зовсім. Неважко здогадатися, що найпростішим, 'виродженим' переходом є склеювання. А тепер напружте свою пам'ять і пригадайте, які переходи ви бачили в AMV? Правильно, тільки плавне зникнення одного потоку та поява на його місці іншого, більш відоме як Cross Dissolve. У принципі, інші переходи також іноді використовуються, але з меншим успіхом. А тепер переходимо до практичної частини - як додати кліп цей перехід. Ви вже, напевно, думали, а навіщо, власне, нам потрібні три доріжки під відео? Так от, Video 1A і Video 1B якраз і використовуються для створення переходів. Навіть їх назва говорить, що вони всього лише дві частини (гіпотетичної) доріжки Video 1. Для початку створимо дві піддослідних відеопотоку. От з цим ви зараз повинні впоратися вже без мого нагляду. Готово? Коли ви перетаксівалі фрагмент відео в Timeline, то, напевно, помітили, що разом з відео там з'являється і аудіо. Крім того, що б ви не робили з відео, аудіо залишається намертво до нього приклеєний. Цей ефект можна задавити, вибравши потрібний фрагмент і натиснувши Clip / Unlink Audio and Video, або той же пункт в меню, що випадає при натисканні правої кнопки миші. Після цього відео та аудіо потоки більше не будуть жорстко синхронізованими, і аудіо буде доцільно відразу ж видалити з Timeline. Так от, під час додавання переходів доцільно працювати з відео БЕЗ аудіо з простої причини: що робити зі звуками, коли одне відео переходить в інший (напрошується відповідь: відрізати до біса і накласти пісню, чи не так)? Можна, звичайно, що-небудь вигадати, але ми тут працюємо з відео, не аудіо. Отже, створимо два відео потоку без аудіо. У Timeline вони повинні бути представлені двома жовтими прямокутниками. Тепер поміщаємо один з них на доріжку Video 1A, другий на Video 1B, так, щоб вони частково перекривали один одного. І нарешті ми переходимо до останнього віконця на робочому столі - Transitions (справа внизу). Якщо його раптом немає на робочому столі, воно повертається в цей світ кнопочкою Window / Show Transitions. У цьому віконці і вибирається потрібний вам перехід. За умовчанням там повинна бути відкрита вкладка Transitions, подвійним кліком відкрийте в ній папочку Dissolve і двічі клацніть на пункті Cross Dissolve. Відкриється віконце Transition Settings. Тут можна подивитися, як буде виглядати цей перехід, для цього призначені два віконця вгорі з відповідними смугами пошуку. Точно таке ж віконце є для будь-якого іншого переходу, в ньому дуже зручно перший раз знайомитися з тим, як вони працюють. Повернемося до Timeline і подивимося на доріжку Transition між Video 1A і Video 1B. Відчуваєте, до чого я хилю? Перетягує Cross Dissolve з віконця Transitions на доріжку Transition і поміщаємо між нашими відео, як раз там, де вони перекриваються. Все, вже можна насолоджуватися результатом. Такі переходи, як правило, довго обробляються і тому не відображаються у вікні Monitor, бо рідкісна машина впорається з їх обрахуванням в реальному часі. Але щоб подивитись результат, зовсім необов'язково робити експорт. Клацніть правою кнопкою на фіолетовому прямокутнику в Timeline (здогадайтеся, що він означає?) І виберіть в меню пункт Transition Settings .... Відкриється вже знайоме віконце, але тепер внизу з'явиться кнопочка Show Actual Sources (Відображати Реальні Джерела). Натискаємо її і насолоджуємося результатом в спеціальних віконцях зверху. До речі, стрілка справа внизу змінює напрямок переходу. І ще: у межах доріжки Transition ви можете працювати з переходами як з відеофрагментами - перетягувати або змінювати їх тривалість. Ось, мабуть, і все, що потрібно знати для їх ефективного додати до свого відео. Для загального розвитку має сенс ще поритися у віконці Transitions і подивитися, як працюють інші переходи, а заодно і переконатися в їх абсолютної непотрібності.
Основа 4: Лірична частина - прозорість
Працюючи в минулому уроці з Cross Dissolve, ви повинні були оцінити всю користь від прозорості в кліпі. Тепер ми будемо використовувати прозорість не як перехід, і навіть не як ефект ... а як прозорість ^ _ ^. Оскільки вона дуже важлива, потрібна і корисна, для неї в Premiere створені спеціальні інструменти. Отже, помістіть досліджуваний фрагмент на доріжку Video 2 (і тільки на неї, прозорість не можна додати відео на доріжці Video 1x), а той потік, що буде видно крізь нього, на доріжку Video 1a. Так само, як і під час роботи з переходами, тут краще використовувати чисте відео без аудіо. Добре, тепер уважно подивіться на заголовок доріжки Video 2. Там є такий чудовий інструмент, як Collapse / Expand Track, зовні виглядає як маленький трикутник. Натисніть на нього і ви побачите як нові, раніше не бачені глибини відео відкриються вашому погляду. Тепер під нашим піддослідним фрагментом з'явився ще один прямоугольнічек з червоною лінією всередині. Ця червона лінія і позначає рівень прозорості, точніше непрозорості. Зараз вона розташована на 100%, тобто абсолютно непрозорому відео. По краях цієї ліній є дві точки, які можна перетягувати по вертикалі, змінюючи тим самим рівень прозорості. Більше того, якщо при цьому затиснути Shift, ви побачите поруч точне значення цього рівня. Спробуйте поекспериментувати з ними. Як бачите, рівень прозорості може бути в кліпі непостійним. Але двох точок по краях явно мало, чи не так? Простим натисканням на цій червоній лінії ви можете створити ще скільки завгодно таких точок, і перетягувати їх всередині фрагменту, як вам заманеться. От і все, що потрібно знати про прозорість для створення гарного AMV. Головне в її використанні - не технічна частина, а творча - де і як її помістити. Естети можуть натиснути на відеофрагменти правою кнопкою і оцінити віконце Video Options / Transparency ..., але воно дуже сильно переобтяжена налаштуваннями і порівняно мало корисна при створенні AMV, так що тут я його розбирати не буду.
Основа 5: Самое веселое - ефекти
Тут важко дати будь-які рекомендації, тому що немає деякого 'загального' ефекту, який би часто і успішно використовувався в AMV. Кожен з них дуже специфічний і вимагає особливого підходу. Тому тут я просто розгляну метод створення ефектів на прикладі ... ну ... Lens Flare. Отже, для додавання ефектів нам знадобиться (крім створення піддослідного відео) відкрити віконце Effects кнопкою Window / Show Video Effects. Воно аналогічно вже знайомому нам вікна Transitions, тому відкриваємо папку Render і перетягувати ефект Lens Flare прямо поверх нашого тестового фрагменту. При правильному підході після цього у вас повинне відкритися вікно Lens Flare Settings зі специфічними налаштуваннями для цього ефекту (встановіть там що хочете), а потім і вікно Effect Controls, завжди доступне в Window / Show Effect Controls. Воно призначене, як неважко здогадатися, для контролю за ефектами. Там відображаються всі ефекти, накладені на обраний фрагмент. За замовчуванням для кожного фрагмента там встановлені Transparency (Прозорість) і Motion (Рух). Зверніть увагу, що квадратик Enable Effect ліворуч від них порожній - вони не активні, а навпаки Lens Flare - "повний", то є ефект включений і буде додано. Трикутничок ліворуч від назви ефекту відкриває (а в нашому випадку закриває) вікно його настройок, а кнопка Setup справа - більш повне вікно налаштувань. Точно за таким же принципом додаються будь-які інші ефекти, і допустимо накласти на один фрагмент ... ну, звичайно, не скільки завгодно, але будь-який практично потрібну кількість ефектів. Далі я рекомендую вам самим вивчити доступні в Premiere ефекти, оскільки від цього буде набагато більше користі, ніж від мого опису.
 
 Основа 6: Не просто пісня - звук
У всіх попередніх уроках я розповідав про роботу з відео, а аудіо залишилося як-то за бортом. Нарешті я можу приділити йому належну увагу. Отже, аудіо розташовується в Timeline на трьох доріжках (в принципі можна зробити їх і більше, але навіщо?), І, на відміну від відеодорожек, у них немає системи пріоритетів, тобто за замовчуванням всі три доріжки рівноправні і звук з них буде складатися в один потік. Специфіка створення AMV передбачає досить невелику роботу зі звуком, тому я буду лаконічним. Спочатку має сенс покласти використовувану музику на Audio 1 точно в початок Timeline і, вибравши її, натиснути Clip / Lock Clip on Timeline, або ту ж кнопку в меню, що з'являється при правом натисканні на цьому фрагменті. Це закріпить музику в даному положенні (оскільки редагувати її ми все одно не будемо), щоб знову зробити її доступною для редагування, просто відключіть цю ж кнопочку. Далі, якщо ви вирішили не брати звук з аніме в кліп, варто відключити доріжки Audio 2 і Audio 3. Для цього використовується кнопка Toggle Track Output / Shy State зліва в заголовку доріжки. Зараз там стоять зображення динаміків, які доцільно із зазначених Дорошок прибрати. До речі, аналогічно можна 'глушити' відеодоріжки. Якщо ж ви вирішили використовувати звуки з аніме, справа ускладнюється. Варто подумати, якого ефекту ви домагаєтеся: звуки як фон або звуки, що перекривають музику. Подумавши, ваші думки можна втілити в життя за допомогою такої чудової речі як Audio Mixer, що включається до Window / Audio Mixer. Там наочно й чітко зображені регулятори гучності для кожної з аудіодоріжок, положення яких вам і потрібно буде міняти. Далі, абсолютно аналогічно відеоефекту у віконці Effects є вкладка Audio з аудіоеффектамі. Особисто я не бачу їм абсолютно ніякого застосування в AMV. Але оскільки воно все-таки може з'явитися, про їх існування варто пам'ятати. І останнє: розумно при створенні відео ставити музику в самий початок Timeline, тобто робити кліп без заставки і лише потім приробити її до фінальної версії. Так ось, щоб посунути все ваше відредаговане відео в Timeline, використовується Range Select Tool, другий ліворуч у верхньому ряду інструментів зліва вгорі Timeline. Просто виберіть все, що ви відредагували в Timeline і перетягніть на нове місце. Це, мабуть, і все. Маса рідко іспользуемних, але все-таки корисних можливостей залишилася за бортом, але якщо ви дісталися до цього рядка, то легко освоїте їх самостійно. На худий кінець, завжди є вбудований в Premiere файл допомоги. ... ... Слухайте, мені завжди важко давалося написання кінцівок, так що скажу просто: Удачи! І пам'ятайте, досяжно абсолютно все, треба лише дуже сильно захотіти.
Переглядів: 787 | Додав: step | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:

Календар

«  Серпень 2009  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31

Статистика


Онлайн всйого: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0