Відеокамера Sony VX2100E, напевно має найперше право носити титул "напівпрофесійна". Серйозний набір різних функцій, надзвичайна ергономіка та прекрасний дизайн. Якби вона не була оснащена побутовими роз'ємами типу RCA та miniJACK, запросто могла б стояти в лінійці професійних відеокамер.
Та це мій, такий собі суб'єктивний роздум. Отже для операторів, котрі займаються малобюджетною комерційною відеозйомкою, прагнуть досягти якості у своїх роботах і в той самий час не дотягують коштами до професійної техніки, Sony VX2100E є дуже хорошим вибором. Не кажучи вже про солідний та презентабельний вигляд оператора з такою камерою.
технічні характеристики Sony VX2100E.
Формат |
miniDV |
Формування зображення |
3 (1/3") х 450,000 ПЗС-матриця. |
Об'єктив |
Sony Video Lens 12x - 55 мм, 7-елементні прецизійні асферичні лінзы, 2-х режимний нейтральний фільтр; F: 1,6 - 2,4; фокусна відстань 6.0 - 72 мм, діаметр фільтра 58 мм. |
Збільшення |
12х (оптичне) 48х (цифрове) |
Фокусування |
Ручне фокусування - Кольцо. |
Видошукач |
Кольровий прецизійний, 180 000 пикселей |
РКД |
Кольровий, 6,35 см (2,5"), 211.000 (960х220) пикселей |
Регулювання експозиції |
Режими AE (автоекспозиції): Пріоритет діафрагми, Пріоритет затвора, Спорт, Захід/Місяць, Слабке освітлення |
Мінімальне освітлення |
1 люкс |
|
|
Стабілізація зображення |
оптична (Super Steady Shot) |
Спецефекти |
+ |
Аудіо |
12 біт 32 кГц - 2 стереоканали, 16 біт 48 кГц - 1 стереоканал. |
USB-streaming |
- |
Раз'єми |
S-video Вхід/вихід, Audio Вхід/вихід, Мікрофонний вхід, Вихід на навушники, USB, Інтерфейс I.LINK (DV), Раз'єм для Memory Stick. |
Комплектація |
Акумулятор NP-F330 на 70 хв запису, Кришка об'єктива, Батарейка R6 АА (2 шт), Мережевий адаптер/зарядний пристрій AC-L15, AV кабель, Плечовий ремінь, Memory Stick 8 Mb, Пульт ДУ RMT-811. |
Разміри |
120x159x393mm |
Вес |
1,5 кг (1,6 кг з касетою и батареєю NP-F330) |
Гарантія |
2 |
Далі пропоную вашій увазі вибірку зі статті "Битва гігантів" розміщенної на www.videomax.ru де автор описує результати тестування даної камери.
"...Ну а ця камера потрапила до нас на тестування вперше, так що на ній має сенс зупинитися детально. Почну з організації управління камерою.
В цілому воно повторює до болю знайоме мені управління камерою Sony DCR-TRV940E. І, треба сказати, особисто мені ця організація здається краще, ніж на Canon XM2 (може - справа звички? Не знаю ...). Всі найважливіші функції винесені на кнопки, які завжди опиняються під рукою. Це і виклик різних програм автоекспозиції (кнопка Program AE), це і регулювання швидкості затвора (від 1 / 3 сек. До 1 / 10000 сек.), Це і кнопка управління балансом білого і, нарешті, кнопка регулювання рівня запису звуку (правда тут вона здійснюється відразу по обох аудіоканалів, налаштувати кожен канал індивідуально не вийде). Єдина відмінність тут від 940-й Sony - це кнопка exposure (ручне регулювання експозиції). Вона перенесена з задньої лівої панелі камери на ліву бічну панель і управляється окремим коліщатком (для регулювання всіх інших вищезазначених функцій, крім відповідних кнопок, служить той же коліщатко, що використовується і для навігації по меню). І ще одна істотна відмінність від Sony DCR-TRV940E - при ручному регулюванні експозиції на екранчику (або в видошукачі) камери відображаються значення поточної діафрагми і посилення (правда, як я вже писав вище, регулюються вони спільно).
Якщо говорити про фокусуванні, то тут все стандартно - автомат і ручна фокусування за допомогою кільця на об'єктиві. Цікавий режим Push Auto (він є і на Sony DCR-TRV940E) - в режимі ручного фокусування натиснувши на соотв. кнопку ви включаєте автофокус, але тільки на час натискання. Відпустивши кнопку ви повертаєтеся в режим ручного фокусування. У цьому режимі, до речі, на екранчику / в видошукачі відображається відстань до площини фокусування (тобто всі предмети, що знаходяться на цій відстані від камери, будуть у фокусі). А потягнувши перемикач режимів фокусування вниз до упору ви змусите камеру сфокусуватися на нескінченність (для зйомки віддалених предметів), після того як ви відпустіть цей перемикач камера знову повернеться в режим ручного фокусування (зберігши, зрозуміло, останню налаштування - фокусування на нескінченність).
Трансфокация на Sony DCR-VX2100E здійснюється двома способами - за допомогою знайомого нам важеля / гойдалки і за допомогою особливого кільця на об'єктиві. До речі, другий спосіб дає набагато більш плавну зміну зуму.
Вбудований мікрофон також знаходиться на ручці камери, на ній же продубльовані кнопка управління записом і важіль трансфокатора. Тут же знаходиться і гніздо для зовнішнього мікрофона (яке може бути використане і як лінійний вхід, відповідний перемикач є). А ось управління камерою в режимі відтворення знаходиться на корпусі камери під ручкою, причому його не видно до тих пір, поки не перейти в режим відтворення. Справа в тому, що для управління відтворенням використовуються підсвічуються плівкові кнопки, а підсвічування спалахує тільки в режимі відтворення.
Як і на камерах Sony DCR-TRV940E і Canon XM2 на даній камері є особливе меню - Custom Preset, через яке регулюються такі параметри зйомки як кольоровість, різкість (sharpness), зрушення балансу білого (можна трохи підправити роботу автоматичного / ручного балансу білого, " зсунувши "колірний тон картинки в червону або, навпаки, синю сторони), експокорекція до автомата і обмеження посилення (0, 6, 12 dB). На відміну від камери Sony DCR-TRV940E де кнопка доступу до меню Custom Preset розташовується під екраном, на камері Sony DCR-VX2100E ця кнопка знаходиться на задньому торці ручки разом з лампочкою, горіння якої показує, що параметри Custom Preset включені і активні.
Камера Sony DCR-VX2100E (знову ж таки, як і камера Sony DCR-TRV940E) має три основні режими зйомки (перемикач знаходиться на задній лівій панелі камери) - автоматичний, в ньому ручні налаштування практично неможливі, всі кнопки виявляються блокованими, всі настройки робляться автоматично ; ручний або програмний - саме в ньому і можна настроювати всі вищеописані функції; режим Hold - настроївши все як треба і перемкнувшись у цей режим ми зафіксуємо зроблені параметри, щоб їх після цього расфіксіровать і поміняти, треба знову перейти в програмний режим.
Камера Sony, як і Canon XM2, оснащена вбудованим нейтральним фільтром, навіть двома, з кратністю 1/8х і 1/32х і, як і камера Canon, підказує оператору коли їх треба використовувати (відповідна індикація на екранчику / в видошукачі).
Якщо говорити про ергономіку, то камера досить зручно лежить в руці, і, як я вже казав, має мабуть саме зручне управління з усіх камер, з якими я до сих пір працював. Є тільки одне зауваження - центр ваги камери зміщений вперед, через це при зйомці з рівня очей кисть руки увесь час хилить вперед, що не сприяє зручності роботи з камерою при тривалій зйомці. Втім, цілком можливо, що це зроблено навмисно, з розрахунку на більш місткий (і важкий) акумулятор. Цікаво реалізована кришка об'єктива - у вигляді шторок, вбудованих безпосередньо в бленду і керованих важелем на бленда ж.
Тепер про проблеми (на цей раз мені з ними явно "повезло"). Так, і з Sony DCR-VX2100E теж були проблеми! Правда іншого плану - при скиданні знятого відео на комп'ютер (використовувалася програма ScenalyzerLive) я з подивом виявив випадання кадрів! Комп'ютер у мене досить потужний (3ГГц P4, 1Гб оперативки, SATA диски загальним обсягом в 360Гб), так що він спочатку не розглядалося як джерело проблеми. Може бути касета? Я зарядив цю ж касету в мою Sony DCR-TRV940E і ... правильно, ніяких випадінь кадрів не виявилося. Так що швидше за все справа все-таки в камері або у зв'язці камера-контролер IEEE1394. Але я використовую контролер від Tekram (відомий своєю надійністю і "всеїдністю"), через нього пройшло вже більше десятка камер і ні на одній з них таких проблем помічено не було. Так що я все-таки "грішу" на камеру.
Ну і наостанок - зображення знаменитого наочником камери Sony DCR-VX2100E (Питання: "Чим відрізняється камера Sony VX2100E від VX2000E?" Відповідь: "Великим розміром наочником ...")))
Зйомка тестової таблиці
Тестова таблиця (EIA1956) знімалася обома камерами зі штатива, з відстані приблизно 1.5 метри. Освітлення тестової таблиці - один 60Вт. лампа розжарювання на відстані приблизно 40 см. від центру таблиці (бічний). Баланс білого - ручний.
По горизонтальній роздільній здатності ми бачимо явний паритет, вона приблизно однакова в обох камер і дуже непогана - більше 600 ліній по горизонталі (я говорю саме про число ліній по великій стороні кадру, а не про ТВЛ, які традиційно рахуються по малій стороні, для одержання роздільної здатності в ТВЛ треба отриману за таблицею горизонтальну роздільну здатність помножити на 3 / 4). І зверніть увагу на білі окантовки ( "а ля Панасонік") контрастних об'єктів на картинці з камери Canon XM2 - явний вказує на агресивний алгоритм підвищення різкості, ми повернемося до цього питання в другій частині огляду.
А ось вертикальна роздільна здатність помітно більше у камери Sony.
Використання матриці в режимі 16:9
За цією схемою ми можемо оцінити площа використання матриці в різних режимах - червоною рамкою позначена площа робочої частини матриці в фоторежимі і відеорежимі з відношенням сторін 4:3, зеленою - у широкому форматі (відношення сторін 16:9). І належить цей малюнок до обом досліджуваним камер ... Як ми бачимо, широкоекранний режим формується тут чистим звуженням по вертикалі використовуваної площі матриці, що має викликати падіння вертикальної роздільної здатності та загальної чіткості зображення при переході в режим 16:9
|